maanantai 17. joulukuuta 2012

Tunnustuksia (ja asiaa vähän aiheen vierestä)

Kylläpä tämän naisen mieltä lämmitti, kun sain Littlebigthings -blogin LittleB:ltä seuraavanlaisen tunnustuksen.


3- ja 4G-verkkojen tällä reunalla on aina välillä juurikin niitä samoja tuntemuksia, joista LittleB mainitsikin oman postauksensa yhteydessä. Välillä sitä miettii, että meneeköhän nämä löpinät ihan sokeille silmille, tykkääkö kukaan käydä blogissani jne... Toki seuraan jatkuvasti blogini tilastoja ja näen sitä kautta kasvavat kävijämäärät, jotka tietysti lämmittävät mieltä. Mutta sitten, kun tulee vielä tällainen konkreettinen tunnustus, niin suupielet kohoaa väkisinkin niin korkealle, että korvia pitäisi siirtää. Kiitos siis tästä.

Tässä yhteydessä voisinkin mainita pari sanaa omasta blogikäyttäytymisestäni. Olen seurannut muoti-/sisustus-/lifestyleblogeja nyt ehkä n. 3 vuoden ajan. Minulla oli pitkään muutama suosikkiblogi, joiden sivuilla kävin oikeastaan päivittäin. Vaikka nämä blogit olivat/ovat todella hyvää viihdykettä (korvaavat lähes kokonaan naistenlehdet) ja visuaalisesti erittäin kauniita, en koskaan jättänyt kommenttia kirjoittajalle. Tai no, ehkä muutaman kerran olen jättänyt, mutta ne kerrat on kyllä laskettavissa yhden käden sormilla. En liittynyt myöskään lukijaksi. Tämä johtunee tosin siitä, ettei minulla tuolloin ollut omia blogger-tunnuksia. Tuntui, että varsin näppärästi pääsin kurkkaamaan omien suosikkiblogien päivitykset ihan vain googlettamalla kyseisen blogin nimen. Olin siis ns. hiljainen lukija, joka ei koskaan viitsinyt/uskaltanut jättää merkkiä käynnistään, vaikka aktiivinen kävijä olinkin. Osittainhan olen tällainen lukija vieläkin.

Nyt kun olen itse myös bloggaajan roolissa, on oma blogimaailmakäytökseni muovautunut. Kynnys jättää oma viesti käynnistään on madaltunut roimasti ja olenpa oikein liittynyt lukijaksikin joihinkin blogeihin. (Juu tiedän, tällä asialla ei paljoa kannata leuhkia, kun muut ovat toimineet näin jo monta vuotta.) Samalla huomaan viihtyväni enemmän ja enemmän niiden blogien parissa, jossa bloggaaja huomioi lukijansa esimerkiksi niinkin yksikertaisesti, kuin ihan vain reagoimalla jätettyyn kommenttiin. Niissä pääsee paremmin vuorovaikuttamaan toisten samanhenkisten ihmisten kanssa ja sehän sitä mahtavaa antia tässä onkin.

Ja hei, nyt menee vielä enemmän aiheen vierestä, mutta pakko kertoa vielä noihin tilastoihin liittyen, että minä nautin suunnattomasti noiden kävijämäärien seuraamisesta. Täytyy sanoa, että jos blogger ei automaattisesti tekisi tuollaisia käyriä, olisin varmasti laatinut excelillä jo omat taulukkoni. Minä kun pidän kovasti tilastoista, niiden laatimisesta ja excelistä. En tiedä onko muilla tällaista outoa fiksaatiota numeroihin ja käyriin?

Tuohon tunnustukseen liittyen olisin varmasti voinut kirjoittaa vain, jotta kiitos! Mutta tässä tuli nyt kuitenkin kaupanpäälle tällaista tajunnanvirtaa. Toivottavasti tästä saa jotain tolkkua.

Ja sitten siihen oleelliseen; viitaten yllä olevaan tekstiin, tahdon antaa oman tunnustukseni seuraaville ihastuttaville blogeille, jotka olen löytänyt tämän syksyn aikana. 


Make it double baby!


Mielessä oli muutama muukin blogi, jolle olisin halunnut tämän tunnustuksen antaa, mutta jostain olin lukevinani, että tätä tunnustusta olisi tarkoitus antaa ainoastaan sellaisille blogeille, joilla on alle 200 lukijaa. Tästä syystä jätin listan ulkopuolelle muutaman huikean blogin, joihin olen myös törmännyt tämän viimeisen puolen vuoden aikana.

10 kommenttia:

  1. Hih, myös täällä on yksi "hullu", joka tykkää seurailla blogin tilastoja, etenkin liikenteen lähteet -sivu on mielenkiintoinen ;) ja kiitos vielä tunnustuksesta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva tietää, että löytyy muitakin tilastohulluja. :)

      Poista
  2. Niin mun tuntoja sinäkin kirjoittelit :) Todellakin, vaikka blogeja olen lukenut vuosia, kommentoinnin olen aloittanut vasta oman blogin myötä. Aina voisi itsekin olla myös aktiivisempi kommentoija, koska blogaajana tietää miten tärkeitä ne kommentit bloggaajalle ovat :)
    Ja tilastot on niin parhautta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan, tässä sitä osaa katsoa asiaa vähän toiseltakin kantilta.

      Poista
  3. Kävijäseuraaja-friikeille vinkiksi, että kantsii pistää blogiin pyörimään Google Analytics, sieltä vasta kaikenlaisia käyriä ja tietoja löytyykin. Varoituksen sanana, että siihen voi jäädä hetkeksi koukkuun ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Irina vinkistä. Täytyypä ottaa asiasta enemmän selvää. Voi voi, tämä ei tiedä hyvää muita velvotteita ajatellen. ;)

      Poista
  4. Oih, ihka ensimmäinen tunnustus! En sittenkään kirjoita tyhjille tilastoille !! :)) Kiitos kaunis hurjasti. :)
    Mukavahan niitä tilastoja on seurata (itsekin siihen haksahtaneena) mutta voin kertoa, että kylläpäs noviisibloggarin suupielet nousivat korviin kun sain viestisi tästä tunnustuksesta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä vaan. Tiedän miten moinen lämmittää mieltä ja tässä tulee itsekin iloisekti kun saa jakaa hyvää mieltä eteenpäin. :)

      Poista
  5. Kiitos tuhannesti tunnustuksesta <3 Tämä kyllä tosiaan piristää mieltä!

    Olen samaa mieltä tuosta kommentoinnista. Ennen en itsekään juurikaan kommentoinut muiden blogeihin, mutta kun tajusin että sehän on kiva tapa huomioida bloggaajaa, olen yrittänyt ryhdistäytyä sen saralla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä vaan ja eikös vain piristäkin. :) Hauska kuulla, että muillakin on samanlaisia kommentinjättö -kokemuksia.

      Poista