lauantai 26. tammikuuta 2013

I want candy!

Huh, näin pitkään sain sinniteltyä suomenkielisillä otsikoilla. Olen tietoisesti pyrkinyt välttämään vieraskielisiä otsikoita, kun kerran sisältökin on suomenkielellä kirjoitettu. Englanniksi moni asia kuulostaa paremmalta, mutta jotenkin olen halunnut vaalia omaa äidinkieltä. (Ja kyllä, olen tietoinen, ettei blogini nimi ole suomenkielinen.) Noh, tuo otsikko tuli kuitenkin hetkeäkään miettimättä suoraan sydämestä, että se saa luvan jäädä. Ja se pitää sitten muuten lukea sillä tavalla laulaen, tiedättehän biisin. ;)

Pointtini oli tulla tänne kertomaan, kuinka tämän tytön selkärankaa nyt koetellaan. Mies tuli viime yönä risteilyltä ja toi tuliaisiksi Versacen Bright Crystal -tuoksun lisäksi karkkia. Minähän olen aina sanonut, että meillä ei voi olla jemmassa "vierasvarana" mitään herkkuja, muuten pistelen ne parempiin suihin parissa päivässä. Nyt olen ollut kolme viikkoa tiukalla ruokavaliolla, ilman minkäänlaisia herkkuja, ellei sitten Fastin buddingia tai proteiinipatukkaa lasketa herkuksi. Siitä huolimatta, että nenäni edessä on syöty mm. leivoksia ja karkkia, ei minun ole juurikaan tehnyt mieli makeaa, paitsi tänään. Nuo namit ovat huutaneet nimeäni koko päivän! Itseäni tästä voin tosin syyttää, sillä itse karkkituliaiseni tilasin. "Osta tuohon uuteen ihanaan RM:n kerrosastiaan erilaisia karkkeja, niitä voi sitten tarjota vieraille."   Jep jep, ja onneksi ei tee itse mieli ottaa yhtään. 

Käsi sydämellä voin kuitenkin kertoa, että yhtäkään karkkia en ole tuosta napannut, vaikka nuo kaksi ylintä kippoa näyttävätkin epäilyttävän tyhjiltä. Karkkikuuririni ei vain osannut tuoda tarpeeksi isoja määriä Turkinpippureita ja viinikumikarkkeja. Omat suosikkini M&M -karkit on tarkoituksella laitettu alimpaan kuppiin, jotta niihin olisi mahdollisimman hidasta päästä käsiksi. Sen verran haluan kuitenkin kehittää omaa itsekuria, että kaappiin en näitä sokeripommeja aio piilottaa.  En, vaikka myöhemmin tänä iltana aiomme vielä pitää leffaillan. 


Kiitos ja anteeksi tästä sokeririippuvaisen avautumisesta.

Terveellistä lauantai-iltaa kaikille!

17 kommenttia:

  1. Mulla oli niiiin pitkä viikko ilman vapaapäiviä et palkitsin itteni tänään työpäivän jälkeen Kalpiksen säkillä. Nyt sit vetelen näitä ja saan mahani kipeeks ja sit ei teekään taas mieli namuja vähään aikaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, kalpis on kyllä petollinen paikka. "Otan vain vähän" ei päde siellä, ainakaan minun kohdallani. :D

      Poista
    2. Juuei... "Otan vaan ihan pienen pussin muutamaa karkkia." Ja aina kassa on että: 3,50€! :)

      Poista
  2. Oi voi, pikkuisen tuskaisen tilanteen olet itsellesi kyllä luonut! Mä en pystyisi tuohon. Mä söisin karkit ja palaisin takaisin ruotuun sen jälkeen. :D Tsemppiä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kunnialla selvitin karkkihimot. Sain sain lauantain pidettyä itseni kurissa, niin nämä muut päivät ovat olleet jo paljon helpompia. Kiitos tsempeistä Irina :)

      Poista
  3. Minä ainakin lauloin tuon otsikon :D

    Oon kyllä ihan samanlainen herkkupeppu kuin sinäkin, ei oo tietoakaan vierasvaroista kun kaikki katoaa parempiin suihin.. Eli nostan kyllä hattua tuosta että et herkuttele mutta pidät karkit noinkin näytillä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, toivottavasti ei jäänyt biisi soimaan päähän, mulla meinaan jäi. ;) On tää rankkaa olla näin perso makealle. :D

      Poista
  4. On sulla kyllä hyvä itsehillintä, jos nuo namut noissa purkeissa säilyy;) Itse olen yrittänyt taas ryhdistäytyä ja ainoa keino on, että kotiin ei osteta herkkuja; tänään sitten 2 suklaalevyä (kun sai yhden hinnalla) löytyi kauppakasseista. Mutta ne on tummaa suklaata, siis terveellistä;)
    Tsemppiä vain noiden purkkien kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kyllä yllättänyt itsenikin tällä itsehillinnällä. Ei ole koskaan aikasemmin onnistunut minulta tällainen. Se tosin ehkä auttaa, että mies tukee tässä 110 %:sti. :)
      Ja tumma suklaahan tunnetusti on terveellistä, sitä voi huoletta syödä. ;)

      Poista
  5. Hienoa, että testaat rajojasi! Tsemppiä ja pidähän himot kurissa.. :)
    - Anna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä ja kommentista Anna. Hyvin oon saanut pidettyä näppini erossa karkkikulhosta. :D

      Poista
  6. Empä olis uskonut, että pystyisit moiseen koettelemukseen.. Pidä mut ylpeänä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitäh, miten niin!? ;) Veikkaan, että joku muukin on saattanut epäillä mun kykyä pidättäytyä makeasta...

      Poista
  7. Huh, en mä pystyisi tuohon tässä tilassa (nimim. Sokerikoukussa). Olen jo ajatellut jättäväni karkin vähäksi aikaa, mutta se on säilynyt toistaiseksi vain ajatuksen tasolla... Että hyvä Jen!

    Kaunis karkkipurkkipinokin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen sitä mieltä, että mistään ei täydy luopua kokonaa, kunhan muistaa kohtuuden. Poikkeuksena kuitenkin tämä kuusi viikkoa, jonka aikana syödään todella tiukoilla ohjeilla, sillä haluan testata itseäni ja omaa tahdon voimaa. :)

      Poista
  8. Tuo purkkihan huutaa vaahtokarkkeja sisuksiinsa! ;) Itse olin lähes 10v syömättä karkkia, mutta nykyinen työ suorastaan vaatii maistelemaan aina silloin tällöin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä tuossa purkissa näyttäisi erittäin hyvältä ne valkoiset/vaaleanpunaiset vaahtokarkit. Niitä voisi napsia yhdessä noiden M&M-karkkien kanssa. Siis sitten kun niitä saa syödä. ;)

      Poista