keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Tuplana, kiitos!

Viime keväänä menin ja ihastuin. Päätin kuitenkin hyvin pian unohtaa ihastukseni kohteen, sillä olin sopinut itseni kanssa, että uusia ihastuksia ei hetkeen kynnyksen yli tuoda. Kaapissa niitä on tarpeeksi jo ennestään, eikä kaikille ole muutenkaan riittävästi aikaa. Muutamia viikkoja sitten törmäsin kuitenkin internetin välityksellä keväiseen ihastukseen uudestaan ja vanhat tunteet pulpahtivat pintaan entistä kovempina. Ajattelin, että tämän täytyy olla jotain erityistä ja sille pitää antaa mahdollisuus. 

Pian löysinkin itseni googlettamasta tätä ihastuksen kohdetta. Kuten tänä päivänä yleistä on, olivat tiedot onneksi helposti saatavilla. Tarkemman tutkiskelun jälkeen jouduin kuitenkin pettymään. Ihastukseni ei ollutkaan aivan sitä mitä olin kuvitellut. Siinä oli yksi todella iso puute, jonka huomioiminen vaatisi muutoksia, joita en ole valmis tekemään. En kuitenkaan saa ihastusta mielestäni, joten olen ajatellut etsiä sille korvaajan, lähes samanlaisen yksilön, jossa puute on korjattu. 

Ehkä arvaattekin, että haikailen tästä alla olevassa kuvassa olevasta Marimekon tasaraita pussilakanasetistä. Saatavissa olevat värit (punainen, vihreä ja keltainen) ovat herkullisia, mutta mieluiten kaivautuisin itse musta-valkoraidallisiin vällyihin. Kuolaan silti vähän myös tuon kelta-valkoraidallisen vaihtoehdon perään. Se olisi pirteän raikas etenkin keväällä. Nämä trikoot on kuitenkin unohdettava, sillä näitä ei valmisteta tuplapeittoon. Ja tuplapeitostahan minä en luovu! 


Kuvat lainattu: Marimekko.fi

Tämä ei muuten ole ensimmäinen kerta, kun kaunis liinavaatesetti jää hankkimatta, koska sitä 
ei valmisteta tuplana. Itse asiassa todella usein näkee pussilakanat vain kapeammalla mitoituksella. Onko yhteinen peitto puolison kanssa siis jotenkin harvinaista? Itse kun olen luullut, että kaikki nukkuvat niin, mutta ehkä olen pahasti erehtynyt. Oli sinun sängyssäsi tuplapeitto tai ei, otan mielelläni vastaan vinkkejä hyvistä tasaraita pussilakanoista, tuplana. 

7 kommenttia:

  1. Mä olen itseasiassa harmitellut tätä samaa. Kaappiin on kertynyt useat nätit petivaatteet (mm. nuo keltaiset Tasaraidat) ajalla ennen tuplapeittoa, vaan mitäs nyt kun tuplalla on niin paljon parempi nukkua... Tunnustetaan samaan hengenvetoon, että meinaan uskaltautua testaamaan, miten onnistuisi kahden pussiksen yhdistäminen tuplapeittoa varten. Mutta ehkä en sentään aloittele näillä Tasaraidoilla. ;)

    Vinkkejä mulla ei ole ikävä kyllä sen kummemin tarjota, ainoastaan sympatiaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on ollut tuplapeitto kohta varmaan lähemmäs 10 vuotta, joten muunlaisia pussilakanoita ei juurikaan meiltä löydy. Kuulostaa aika mielenkiintoiselta tuo pussilakanoiden yhdistäminen. Vinkkaa minulle, miten kävi, kun olet sitä kokeillut. :)

      Poista
  2. Rakkauta, rakkautta vain. Niin varmaan se tuplapeittokin :) Mä oon monesti haaveillut tuplapeitosta, mutta aina luopunut ajatuksesta juurikin siitä syystä, että menisi kaikki petivaatteet uusiksi.

    -Paula

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä toisinaan täälläkin käy mielessä peittokoon vaihto, mutta kun ei halua niin ei halua. Ja tosiaan sitten jäisi itseltä muita kivoja liinavaatteita turhiksi.

      Poista
  3. Heippa,

    Tiedoksi että muutama kuukausi sitten otin yhteyttä Marimekon asiakaspalveluun tämän asian tiimoilta. Sieltä kerrottiin, että tuplaleveitä lakanoita on kyselty niin paljon, että he ovat päättäneet ottaa ne tuotantoon. Eli varmaankin kuulemme jossakin vaiheessa uutisia tästä asiasta, mutta sitä odotellessa kanna sinäkin kortesi kekoon ja lähesty heitä asian tiimoilta, ehkä saadaan homma nopeammin kuosiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Saaruli.

      Kiitos infosta. Kiva kuulla, että Marimekolla on reagoitu asiaan. Itse asiassa olen itsekin kitissyt tästä asiasta henkilölle, jolla on kytköksiä Marimekkoon, täytyypä sanoa hänelle vielä, että veisi asiaa eteenpäin. Toivotaan, että kuullaan asiasta hyviä uutisia asap. :)

      Poista
  4. Heii, mun blogissa ois haastetta sulle :)

    VastaaPoista